Wednesday, September 18, 2013

suratan takdir terindah

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum semua yg sudi jenguk blog bersawang ni =)
mmg agak lama xupdate blog ni, cuma kadang2 je bukak..dn bce post dulu2..
hahaha kelakor..gelak sorang2..

Dulu mase buat blog ni zaman remaja kot dan masih ank dara sunti yg sopan..konon..
hehehe sekarang buat prtame kalinye update blog sebagai PUAN DAN IBU.. ( ^_^)
~~~ ALHAMDULILLAH ~~~

Memang xdinafikan inilah takdir terindah yg Allah bg pada setiap insan bergelar ibu..
Terasa mcm bertuah sgt dpt rase nikmat dunia ni..alhamdulillah lagi skali =)
Nak cerita sikit mcmne sejarah manis ni bermula..

Tanggal 5 Mei 2012..Mahirah Abd Munir telah sah menjadi teman hidup Ahmad Khabir b.Shuhaimi
sebulan sbelum trikh tu..my mama call sewaktu aku sedang di bilik lecturer (bincang pasal tesis kami)..aku keluar sebentar dn jwb call..mama bertanya sama ada aku sudah mempunyai teman special atau blm kerana dia ingin memperkenalkan aku dgn seorang pemuda misteri.hehehe..
aku tidak berfikir panjang lalu terus setuju dgn niat mama tu..seperti ade sesuatu dlm hatiku yg mengatakan 'ya' bagi cadangan mama tadi..hati sgt yakin tetapi dirinya masih blm ku kenali.
bila difikirkan balik, ya aku mmg yakin dgn jwpn tu sbb sminggu sblm tu aku sudah beristikharah.saje2 je buat nak tahu siapa la jodoh aku ni..hehehe poyo je mase tu tgh sibuk buat tesis tp ade mase buat istikharah..huhu itulah takdir namanya..

mmg xdisangka dgn cara itulah Allah memberi jawapan istikharah ku..insyaallah ^_^

Betul2 lepas habis tesis tahun akhir dan selesai final exam, mama dan fmily kakak dtg ke UNISZA utk menjemputku pulang..alhamdulillah berjaya menghabiskan pengajian diploma selama 3 tahun.
Sebelum pulang, kami ingin bercuti dulu di Terengganu..alang2 dh sampai tgganu ken..kami menginap di chalet tepi pantai berdekatan dgn UNISZA..aku sebilik dgn mama dan kakak sekeluarge duk satu bilik. Sewaktu lepak2 dgn mama di bilik chalet..mama sruh aku send gmbr pd si dia bg sesi taaruf tp malangnya fon si dia xblh trime mms.so dia bg email fb..malam tu lah buat pertama kalinya aku melihat wajahnya..hahaha ayat skema :p

beberapa hari selepas pulang ke rumah, dia menelefon mama. Dia ingin berjumpa kami utk sesi taaruf. Hati sgt berdebar..adakah cadangan mama utk menjodohkan kami diterima oleh si dia atau ditolak..macam2 bermain dlm fikiran mase tu..alhamdulillah kami bertaaruf di restoran d'manggis kuang..sambil ditemani mama..Allah shj yg tahu betapa tenangnya hati ni bila melihat wajah seorang pemuda yg dtg dgn berjubah putih..mmg tenang teramat sgt..alhamdulillah dia menerima lamaran kami...dan dia mnyatakan hasrat ingin bernikah dlm mase sbulan dari tarikh kmi taaruf ^_^
sangat terkejut tapi seronok...hehehe hati berbunga2.. :p

4 hari selepas sesi taaruf, kami bertunang..alhamdulillah..dan sebulan selepas itu kami dinikahkan oleh ayahanda tersayang...hehehe.....alhamdulilllah.. xterlafaz syukurku padamu ya rabb...
semua berlaku begitu pantas...dan ya aku yakin inilah takdir yg tertulis utk kami berdua..
siapa sangka org yg kita tak pernah kenal akhirnya menjadi pasangan hidup kita..mmg mcm dlm mimpi...huhu mimpi indah....



4 bulan selepas bernikah alhamdulillah kami dikejutkan dgn berita yg sgt gumbira..hehehe kami bakal menjadi ibu dan ayah =)

pengalaman sepanjang mengandung sgt dipermudahkan Allah..tiada loya teruk, tiada mengidam teruk dan tiada yg pelik2..alhamdulillah..

24 Jun 2013 bayi pertama kami selamat lahir ke dunia dengan berat 2.74kg..kecik je...hehehe
pertama kali tengok muka bby terus hilang sakit bersalin...mmg ajaib...alhamdulillah...

MUHAMMAD AL-FATEH BIN AHMAD KHABIR ^_^ selamat dtg wahai permata hati ibu dan ayah....kami sayang fateh sgt2....



Tak terucap bahagia dan seronok pabila dikurniakan seorang suami yg sangat memahami...sangat2 sabar...suami yg selalu berada di sisi memberi semangat dan dorongan...suami yg selalu tersenyum ketika isterinya letih...suami yg rajin meringankan beban kerja isteri...suami yg sanggup menahan penat demi menjaga anak...dn yang paling best...suami yg sentiasa taat kpd Allah dan RasulNya...ALHAMDULILLAH YA ALLAH.... ^_^



















Friday, January 28, 2011

Tidur dalam dakapanMu....





Assalamualaikum...

tibe2 rase sayu je ptg ni....ya Allah, Kau ampunilah dose hambamu ini yg makin jauh dariMu ya Allah........andai aku lemah, Kau kuatkanlah aku....Ya Rahman Ya Rahim, aku percaye dgn syurge nerakeMu tp aku lalai dan sering melupakanMu....aku mengucap dua kalimah syahadah saban hari tp hatiku tidak gentar apabile mengucapkan kalimah itu....itu tandanya aku jauh darimu Ya Allah....
Andai esok bukan milikku, Kau pimpinlah hatiku menuju jalan hidayahMu..semakin hari, hatiku resah gelisah...sprti ade ssuatu sedang mengekoriku....dan aku sedar, dose yg sekian lame ku lakukan sedang mengekoriku....dan menghantuiku setiap detik, waktu dan ketika.....




Ya Allah, andai rintihan ini adalah rintihan terakhirku..aku redha...aku bersujud padaMu....

Astaghfirullah................

Astaghfitullah...............

Astaghfirullah............

berilah aku peluang utk berade di syurgeMu ya Allah.....berilah aku lautan ampunanMu ya Rabbi
aku sedar btape nikmatnye hidup dlm dakapanMu ya Allah....aku sedar betapa beruntungnye aku menjadi hambaMu Illahi.....stiap kali diri ini ingin melelapkan mata, dan stiap kali itulah hatiku berdebar ketakutan.....'adakah aku masih bernyawe pd esok hari?'...'adakah sempat untukku memohon ampun pdMu?'.....dn adakah aku akan diterime Allah andai jasadku terkulai layu dlm dakapan dose?............



Alhamdulillah....Allah masih menyayangiku....Kau memberiku peluang untukku bertaubat dn bersujud padaMu.........diriku lemah, diriku terpana akan gerbang cintaMu Ya Allah........
Akan ku hargai detik nyawa ini.....akan ku berselindung di bwh kasih syg Mu ya Rabbi....
Aku yakin ramai yg kecewa tatkala ujian dtg menimpanya....tp adakah kita sedar bhwa stiap ujian itu adalah pahala buat kita?....harungilah sgale ujian dgn ksabaran......

Ya Illahi....

Ya Rabbi....

Ampunilah doseku, dose kdue ibu -bapaku....dose saudara-maraku, dose guru2ku, dose sahabat2ku dan dose sekalian ummat Islam di muka bumi Mu ini ya Allah.....
jauhkanlah kami dari godaan syaitan, jauhkanlah kami dari mengikut hawa nafsu dan hindarilah kami dari azabMu..........Kami hambe yg lemah, leka dgn duniawi.....elakkanlah kami dari mengulangi dose yg pernah kami lakukan sblm ini....................

AMIN YA RABBAL ALAMIN.........





Friday, January 14, 2011

KAU BUKAN ANK MUMMY DAN PAPA LAGI!!!!






Assalamualaikum...........


serius xde mood beb............hihi

jom mengarut...


ape isu hangat pd masa kini,cube teka?...(nada manje ainul )

TERINGIN NAK KAWEN..........

tu lh ayat yg acap kali ku dengari dari rongge mlut kwn2ku ( mcm a.samad said )

pelik betol tgok rmai parents yg menentang habis habisan klau ank mntak kawen awal

ape ke jadah nye smue ini????

adakah kerana parents terlalu sygkan ank2 mereka?of course lh

jom kite kaji.

jwpn yg slalu parents bg cmni:

1-> kamu tu dh mmpu ke nk jage ank dare org?

2-> eleh duet topup digi ko tu pn masih mntak kt mummy lg,ade hti nk kwen

3-> jgn ngade2...kakak kmu tu pn xkwen lg.( andartu umo 49 )

4-> jgnlah..mummy xpuas lg manje2 dgn ank mummy ni....

5->xboleh!!!.....papa yg bercinte dulu dgn pmpuan tu,ko plak kcau line

6-> mummy dok caye lh mu ni buleh berdikari ke tidok ( kecek klate la ni )

7->hangpa smua xrasa apa yg mummy rasa......

8-> no!!!...ntah sape2 betine tu..ntah2 xde bapak.......

9-> habis bljr dulu,bantu fmily,,baru pkir nk kwen.....understood??

10-> boleh tp KAU BUKAN ANAK MUMMY DN PAPA LAGI!!!

11-> mummy pn dh xtau nk ckp cmne dgn ank yg GATAL ni lagi..

ffffuh!!!.....inilah kehidupan....

masing2 dgn pndapat tersendiri.......

tp bg aku...

AKU SETUJU KLAU ANK MUDE NK KWEN AWL

sbb aku pn tringin sbnrnye....(ssshhhhhhhh )

jom kawen......

HUAHUAHUAHUA...golak besau.......




Tuesday, November 16, 2010

KERANA cinta AKU begini...


~ffuh.!!....ramai yg tggu entry trbaru kn?,,,hehe..

msti rindu pd tuan blog ni kn?..kn?...kn?............

terutame pd kekasihku AINUL HUSNA & SARAH AMIR...

mlm ni mlm raye aidil adha...aku sgt bosan krn menunggu..

menunggu ape?.....ank2 ku pulang....( acan,akim )

krn cintaku kpd mereka, aku sggup tggu wlaupun sbnrnye

mmg aku nk sambung melakar peta bangladesh skrg ni............

tp krn AKU CINTA PADA ANK2 KECIL YG MEMBUAT HATIKU TENANG APABILA MELIHAT WAJAH MEREKA...

dn kerana CINTAKU PD TUHAN YG MENCIPTA ALAM INI

ALLAH MAHA KUASA...

kerana CINTAKAN ALLAH,

aku mmpu bersabar dn menahan rindu yg m'buak2 pd makhlukmu.

hati yg rindu ini aku iringi dgn perbuatanku yg agak m'buang mase...

iaitu mengedit gmbr ank2ku.............

inilah hasilnya yg xseberape....ececeh..merendah diri...



















saya sayang semue...................

trme kaseh sbb sudi jenguk2 blok ini..................

assalamualaikum.

Tuesday, November 9, 2010

SaYa AdE MuSuH...


Assalamualaikum..

Salam pembuke bicare,

pg ni sy xnk berckp byk sbb.........

sy mmg pendiam...(xpcye sudah)

hehehehehe

ana ingin m'pekenalkan musuh ana....


inilah musuh comelku........hihi...

namenye Nur Ainul Husna bt Tarli

die baek sgt....sbnrnye die bkn musuh tp.......

die sahabat comelku.....

(malu plak klau minah tu bace...)

hehehe...

I loVe HeR sO MuCH!!!!


ainul pndai lukis gmbr kerete sy pndai lukis org pkai skirt...

sgt cntik lukisan dn tulisannye....

andai puan ainul m'bace entry ini....

hayatilah....

duhai sahabat,
dikala manusie mengherdikku,kau dtg membelaku..

duhai sahabat,
dikala manusie meninggalkanku,kau dtg menemaniku..

duhai sahabat,
dikala manusie membenciku,kau dtg menyayangiku..

duhai sahabat,
andai tidak diberi peluang untukku bersahabat dgnmu...

akan ku berdoa
supaye Allah pertemukanku dgnmu lg di Syurga kelak..

aku ingin berade disisimu
selagi mane dirimu menyayangiku sahabat...

ku harap kite dpt bersame2 m'p'juangkan

agama Allah dn SYAHID DALAM CINTANYA.


puteri ainul husna sgt ayu.......heheh

u're always in my heart...(dh pndai ckp omputeh)


ukhuwwah fillah.........



Wednesday, November 3, 2010

Opick featuring Amanda - Maha Melihat (Super HQ Audio/Video)

Ehem2.....
Bismillahirrahmanirrahim....
Assalamualaikum...

Sgt lame blog ini ditinggalkan sepi dn bersawang....



dh mcm bakal tunang org ken?...hehehe

secare rasminye sye

Mahirah Binti Abd Munir

mengaktifkan kembali blog ini setelah berkurun lame diceraikan dari tuannye

........................

sbb ape??

sbb...........sy amat boring duk d rumah.....

hehehehehe...

blog ni dulu hanye untk berdua ( ???? ) tp kini blog ini untk semue....

silalah lawati blog ini selalu ekk...

cantik x?

ini adalah hasil bantuan dari adik2 kandungku yg disayangi...(jiwang kot)

amad tolong edit gmbr...ceah tolong tengok...hehe..xla...ceah tolong jugak....

tp tuan punye blog lg byk tolong.....

ok, lain kali sy post lg.....

mlm ni sgt tiade idea menarik utk dikongsi.......

bye smue....wslm....